Dahl Biler

SEAT er årets højdespringer

Årets AutoIndex undersøgelse har kåret SEAT som årets højdespringer og mærket har flyttet sig fra en samlet 20. plads til en samlet 11. plads, når det gælder det bilmærke som danskerne er mest tilfredse med. Titlen som Årets højdespringer følger også SEAT i kategorierne ’Bil’ og ’Loyalitet’ og der ses samtidig en forbedring i kategorierne ’Salg’ og ’Værksted’.

Direktør Jesper Stoltenberg-Mathiessen udtaler: ”Vi er stolte over at være årets højdespringer i den store AutoIndex undersøgelse og dermed få et stort skulderklap af vores kunder. Resultatet i AutoIndex er i tråd med SEATs egne kundetilfredshedsundersøgelser på både Salg og Service, hvor der igennem de seneste år har været en markant stigning - og det er glædeligt at det også slår igennem i AutoIndex, som ikke kun baserer sig på nye biler, men også på op til 7 år gamle biler. Vi vil arbejde yderligere på at forbedre os på alle parametre og glæder os til at gå en spændende fremtid i møde sammen med de tilfredse SEAT-ejere.

Årets højdespringer: SEAT

I det samlede resultat for årets AutoIndex undersøgelse stiger SEAT med imponerende 9 pladser – eller 2,3 procent - fra en 20. plads til en 11. plads. Gennemsnittet er 0,7 procent.

"Det er svært at komme med en direkte årsag til Seats fremgang, men bilmærket har oplevet stor medvind på det seneste og er bl.a. kåret som årets bil i Danmark 2018 med den nye Arona. Det er givetvis en del af forklaringen," siger Søren W. Rasmussen fra FDM

Årets højdespringer i kategorien ’bil’ og ’Loyalitet’

Kategorien ’Bil’ vægter 40% af den samlede undersøgelse og udgøres af 24 spørgsmål der omhandler bilens komfort og kvalitet. SEAT flytter sig fra en 20. plads i 2017 til en 11. plads i 2018 og er dermed årets højdespringer i denne vigtige kategori.

Den positive udvikling SEAT har gennemgået viser sig også i kundernes loyalitet over for bilmærket, hvor SEAT også er årets højdespringer, og placerer sig på en flot 14. plads – en solid forbedring fra en 20. plads i 2017.

SEAT udvikler sig positivt i kategorierne salg og værksted

Kategorierne ’Salg’ og ’Værksted’ undersøger bilejernes tilfredshed i forbindelse salgsprocessen og tilfredsheden med værkstedet. SEAT flytter sig fra en hhv. 15. plads i 2017 til en 11. plads i 2018 på ’Salg’ og fra en 11. plads i 2017 til en 9 plads i 2018 på 'Værksted'.

Danmarks største tilfredshedsundersøgelse blandt bilejere

FDM skriver følgende om Årets AutoIndex undersøgelse:

I starten af året har 36.000 bilejere besvaret et spørgeskema med flere end 120 spørgsmål i FDMs årlige AutoIndex-undersøgelse.

FDMs partner i AutoIndex, Loyalty Group, har indsamlet og bearbejdet svarene, hvor bilejerne har vurderet deres bil, forhandler og værksted på en skala fra 1 til 7. De er omregnet til indekspoint op til 1.000.

Tilfredsheden med bilmærkerne er en sum af fire kategorier, der vægtes således: Bilens komfort og kvalitet, 40 procent. Forhandlerens kompetencer, 20 procent. Værkstedets kompetencer, 20 procent. Loyalitet over for bilmærket, 20 procent.


Pressemeddelelsen blev sendt med Mynewsdesk